Friday 1 July 2016

ترفندهای در خرید لوستر و آباژور بسیار زیبا در دکوراسیون منزل

 عنوان: نکات طلایی در سفارش لوستر و آباژور بسیار زیبا در دکوراسیون منزل

لوستر و آباژور بسیار زیبا در دکوراسیون منزلاستفاده از لوستر و آباژور علاوه بر روشنایی منزل در طراحی داخلی منزل هم تاثیر بسزایی دارد و لوستر و آباژور بسیار زیبا در دکوراسیون منزل سبب ایجاد تنوع و جذابیت میشود. نور تاب ها يکي از عناصر تزييني مهم در فضاي داخلي به شمار مي روند که به راحتي زينت بخش اتاق هاي نشيمن ،پذيرايي و خواب مي شوند.
هر يک از شما با انواع لوستر ونورتاب آشنا هستيد و در طراحي داخلي منزل يا محل کارتان از آن ها استفاده مي کنيد تا به محيط زندگي تان جلوه اي بيش از پيش بيفزاييد. به طور کلي بايد گفت ، نور تاب ها يکي از عناصر تزييني مهم در فضاي داخلي به شمار مي روند که به راحتي زينت بخش اتاق هاي نشيمن ، پذيرايي و خواب مي شوند.
تنوع لوسترها و آباژورهايي که در فروشگاه ها موجودند بسيار زياد است ، به طوري که گاه خريداران براي انتخاب طرح و مدل مناسب دچار ترديد مي شوند. اگر قصد خريد لوستر را داريد، ابتدا بايد به چيدمان منزل و اندازه لوستر مورد نياز در هر فضا توجه نماييد.

چنانچه فضاي مورد نظرتان وسيع باشد، لازم است لوستر چند شاخه وبزرگ تهيه کنيد تا نور کافي را به دست آوريد، اما در اتاق هاي کوچک مي توانيد لوستري ساده تر نصب کنيد. از سويي، نوع لامپي که به لوستر متصل مي شود نيز بسيار مهم است و بايد به آن توجه کرد. مسلما، اين که لامپ ها روبه بالا باشند يا رو به پايين قرار گيرند، در انتخاب شما تاثير گذار خواهد بود.

لوسترها مي توانند تعريف کننده يک فضا باشند، مثلا در بالاي بيشتر ميزهاي غذاخوري حتما يک لوستر قرار مي گيرد که به تعريف محدوده ي فضايي و متفاوت بودن از ساير فضاهاي داخلي خانه تاکيد مي کند. معمولا چون بيشتر ميزهاي غذاخوري دايره اي شکل هستند (به مطلب معجزه فنگ شويي در دکوراسيون منزل با دايره ها مراجعه کنيد تا دليل آن را بفهميد) بهتر است که اوسترهايي که انتخاب مي کنيد هم دايره اي شکل باشند.


براي فضاهاي ديگري مانند بالاي کانتر يا همان اپن آشپزخانه هم مي توان لوستر هايي که معمولا به اسم آويزهاي خطي شناخته مي شوند استفاده کرد. اين آويزها کل فضاي اپن شما را روشن مي کنند و به آن حال و هوايي متفاوت مي دهند.

اگر بخواهيد نور زيادي در فضاي اتاق تان داشته باشيد،بهتر است از لوستري استفاده کنيد که لامپ هاي آن رو به پايين باشد .با اين همه ، ممکن است از لامپ هاي هالوژن براي نورپردازي موضعي بهره بگيريد و لوستر در اتاق شما فقط جنبه تزييني داشته باشد؛ در اين صورت لوستري ظريف با چند لامپ شمعي کفايت خواهد کرد.لوستر هاي کريستال يا برنزي با شيوه چيدمان کلاسيک همخواني دارند و در اتاق هايي که با مبلمان سنتي آراسته شده اند، به خوبي مي توان از آن ها استفاده کرد. لوسترهاي برنجين، يا طلايي که اصطلاحا آب طلا داده شده اند ،نمايي با شکوه دارند و به لوازم اتاق جلوه اي چند برابر مي دهند . به همين دليل ،در اتاق هاي پذيرايي کاربرد مي يابند. لوستر هاي پارچه اي، حصيري ، وبلورين به شکل گوي ،براي اتاق هاي خواب مناسب اند و اگر رنگ هاي گوناگون داشته باشند، نور رنگين را در اتاق پخش کرده ، محيطي شاعرانه به وجود مي آورند.

منبع: دکوراسیون

No comments:

Post a Comment