Tuesday 12 July 2016

ایده های جذاب برای طراحی دکوراسیون ورودی منزل

طراحی دکوراسیون ورودی منزل و راهرو ها تاثیر زیادی در زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی منزل دارد. دکوراسیون هال و ورودی خانه را اصلا دست کم نگیرید و پیش خود نگویید این راهرو کوچک و تونل مانند تزیین بشود یا نشود چه فرقی میکند ؟ راهرو خانه یک مقدمه و استارتر برای دکوراسیون داخلی خانه است در واقع نقش پیش غذا را بازی می کند یک پیش غذای سنگین و بدمزه می تواند اشتها را کور کند و شرایط را برای سرو غذای اصلی سخت و سخت تر کند. تصمیم داریم چند مورد را که می توانند فضای راهرو را جذاب تر و زیباتر نشان دهد را با شما در میان بگذاریم.
ما نیز در اینجا قصد داریم به مشخصات یک ورودی مناسب ـ به خصوص برای فصول سرد ـ پرداخته و با ارائه راهکارهای مختلف، راهنمایی برای تجهیز ورودی خانه شما باشیم. پیش از این لازم به توضیح است که منظور از ورودی، فضای اطراف در ورودی در داخل خانه است؛ در واقع فضایی را که هنگام ورود به خانه پا به آن می گذاریم، ورودی می نامند.
البته فرم و ابعاد این ورودی با توجه به نقشه و وسعت ساختمان متفاوت است؛ گاهی وسعتی به اندازه یک پاگرد یک یا ۲ متری داشته و در شرایطی یک فضای ۵ الی ۶متری یا حتی بیشتر به آن اختصاص می یابد.
در بعضی از خانه ها نیز معمولا به دلیل کمبود فضای کافی یا حتی ضعف در سیستم نقشه کشی، اساسا تفکیکی با این نام و کاربرد وجود ندارد و شما مجبور هستید در صورت امکان، با چیدن اسباب و لوازم مربوطه ـ آن هم در صورت وجود جای کافی برای این منظورـ تعریفی کاربردی با همین نام (ورودی) ایجاد کنید.
از همه اینها که بگذریم، ورودی یک خانه در شرایط عادی و با وسعتی حداقل ۲ تا ۳ متری- مانند هر فضای دیگر خانه ـ نیازمند لوازم و وسایل مربوط به آن محیط است تا نیاز افراد در آن مکان نیز برآورده شود
بعد از بیرون آوردن کفش ها از پا، پوشش بعدی، لباس های مربوط به بیرون است که این روزها شامل پالتو، کت، بارانی، کاپشن و مانند اینها بوده و نه تنها به خاطر ابعاد بزرگ تر آنها نسبت به لباس های تابستانی بلکه به جهت اینکه احتمال خیس بودن آنها در فصول بارندگی وجود دارد، معمولا به محض ورود ما در کمد لباس های معمولی قرار نمی گیرند؛ بنابراین فراهم کردن رخت آویزی در ورودی خانه برای این منظور نیازی ضروری به نظر می رسد، زیرا در صورت نبودن مکانی مختص به آنها، لباس ها همواره روی دسته های صندلی، پشت مبل ها، دستگیره های در اتاق ها و کمدها آویزان می مانند تا خشک شوند و دوباره روز بعد مورد استفاده قرار گیرند. حالا تصور کنید چه بی نظمی و آشفتگی ای در خانه به وجود خواهد آمد.
علاوه بر اینها وجود جایگاهی برای آویختن لباس های مهمانان نیز نیاز ثانویه یک ورودی است. به این ترتیب، مهمانان به محض ورود به خانه، ابتدا لباس های مربوط به بیرون را روی جارختی آویخته و سپس وارد فضای مهمانخانه یا همان پذیرایی می شوند؛ در حالی که در صورت نبود چنین مکانی، لباس های مهمانان معمولا روی تختخواب اتاق خواب یا دسته مبل و صندلی ها آویخته شده و ظاهر مرتب خانه را به هم می زند.
البته پیش از اقدام به تهیه این قبیل رخت آویزها، بهتر است با انواع آنها و همچنین معایب و مزایای هرکدام آشنا شوید تا مناسب ترین نوع آن را برای ورودی فضای خانه تان انتخاب کنید.
راهرو ها هم نیاز به تزئینات و توجه ویژه دارند، شمع آرایی،  قرار دادن گل و گلدان، و حتی استفاده از تابلوها به خوبی می توانند این فضا را برای شما منحصر به فرد تر جلوه دهند و دعوت کننده ی خوبی به فضای شما باشند.
با تزیین دیوار کنار درب ورودی با تخته چوبی که روی آن قلاب نصب کرده‎اید، به همراه چند تابلوی نقاشی در بالای یک کمد قدیمی، اثری هنری خلق کنید. می‎توانید از یک سبد بزرگ زیر جالباسی استفاده کنید و روزنامه، چتر و ... را در آن جا دهید. روی کمد را نیز با گلدان، مجسمه و لوازم مورد علاقه‎تان بیارایید. البته روی میز فضای کافی برای قرار دادن وسایلی مانند کلیدها و سویچ ماشین نگه دارید.
 کمد یا کاناپه دکوری، زیبا و کاربردی‎ست؛ می‎توانید جلوی ورودی منزل‎تان کمد کوتاهی نصب کنید که با تشک تعبیه شده روی آن، درآوردن یا پوشیدن کفش آسان‎تر باشد. همچنین می‎توانید از این کمد افقی به عنوان یک انباری کوچک نیز استفاده کنید. بالای این کمد و روی دیوار، قاب‎های عکس یا نقاشی بزنید و حتی برای قرار دادن لوازم تزیینی‎تان طبقه‎های کوچکی روی دیوار نصب کنید.
برای نورپردازی راهرو از نور پردازی عمومی می توانید استفاده کنید مثل یک لوستر فانتزی سقفی که تمام فضا را روشن کند هم اگر خیلی طرفدار طرح های مدرن هستید می توانید از نورپردازی هالوژنی و نقطه ای بهره ببرید. هر چند از دید ما گزینه اول انتخاب مطلوب تری برای هال خانه است.
اگر فضا و مساحت ورودی اجازه می دهد و برای عبور و مرور ایجاد محدودیت نمی کند حتما از گلدان گل های طبیعی استفاده کنید. وجود گلدان های سبز و با طراوت چه هنگام ورود و چه هنگام خروج حس نشاط و سرزندگی را به ببننده منتقل می کنند.

No comments:

Post a Comment