Sunday 3 July 2016

ایده های خاص در چیدمان اتاق خواب کوچک

عنوان: نکات طلایی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب

نحوه طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک تاثیر زیادی در زیبایی و بزرگتر جلوه دادن فضای داخلی اتاق خواب دارد. ما همواره در دکوراسیون داخلی اتاق کوچک با عادت ها و قوانين قديمي رو به رو مي شويم که پذيرش و اجراي اين قوانين بارها اتاق هاي کوچک خانه ما را تحت تاثير خود قرار داده است اما همه اين باور ها دقيقا در جهت مثبت و مناسبي نمي تواند به دکوراسيون اتاق کوچک روحي تازه و ظاهري بزرگتر ببخشد. در ادامه قصد داريم باورهاي اشتباه را که باعث ايجاد محدوديت هايي در طراحي دکوراسيون اتاق کوچک ما مي شود با هم مرور کنيم ما را در ادامه همراهي کنيد.
يک نکته بسيار مهم که در چيدمان لوازم اتاق خواب بايد رعايت شود قرار گيري مناسب تخت خواب است، تخت خواب شما به لحاظ ايمني نبايد زير پنجره قرار بگيرد، اين موضوع اشتباه رايجي است که اغلب همه مرتکب آن مي شوند، تخت خواب با توجه به نوع پلان اتاق بايد با فاصله در کنار پنجره قرار بگيرد قرار بگيرد. و تا حد امکان از درب ورودي اتاق ديد نداشته باشد.

نور پردازي نا مناسب و کم اتاق خواب

اگر تنها منبع نور اتاق شما يک لامپ سقفي است ،‌ بايد بدانيد که نور اتاق شما نامناسب است. نور اتاق خواب بايد ملايم و جذاب باشد. يک ديمر براي چراغ بالا سر خود قرار دهيد. اينکار فوق العاده آسان است و شما نياز به يک برقکار نداريد.


قوانين اشتباه در طراحي دکوراسيون اتاق کوچک :

در طراحي دکوراسيون اتاق هاي کوچک بايد از رنک سفيد و يا رنگ هاي روشن استفاده کرد: زماني تصور مي شد که با استفاده از رنگ سفيد و يا رنگ هاي روشن خنثي اتاق کوچک ، بزرگتر به نظر مي رسد اين در حالي استکه رنگ ديوار تاثيير بسيار کمي بر اندازه ظاهري اتاق دارد و بيش از هر چيز انتخاب مبلمان و چيدمان لوازم مختلف در اتاق مي تواند در اندازه ظاهري آن تاثير گذار باشد از آن گذشته استفاده از رنگ هاي گرم باعث ايجاد حس صميميت بيشتري در اتاق مي شود.


استفاده از پرده کرکره اي کوچک ( و يا به طور کلي استفاده نکردن از پرده براي پنجره)

پرده ي پنجره ها يکي از نقاط کليدي در اتاق خواب هستند. زيرا حريم خصوصي فضا را حفظ ميکنند و بازدارنده ي ميزان تابش نور به داخل فضا هستند و لايه ي ديگري از طراحي محسوب ميشوند. بنابراين اگر پنجره ي اتاق خواب شما از خانه ي همسايه ديد دارد بايد از پرده براي پنجره ي خود استفاده کنيد اما ،‌اول از همه بايد پرده مناسب و درست باشد. اين پرده هاي کرکره اي کوچک مناسب نيستند. آنها گرد و غبار را در لا به لاي خود جمع ميکنند و زماني که آن را بالا پايين ميکنيد اين گرد و غبار ها به داخل فضا پراکنده ميشوند. به جاي آنها ميتوانيد از پرده هاي رومي زيبا مثل اين تصوير استفاده کنيد. و يا از دو لايه پرده ي بلند استفاده کنيد. يک لايه ميتواند از حرير و کتان باشد و لايه ي ديگر براي تنظيم نور است تا محيطي را فرراهم کند که شما واقعا براي استراحت به آن نياز داريد.

 منبع: دکوراسیون داخلی

No comments:

Post a Comment