Monday 15 August 2016

طراحی دکوراسیون اتاق خواب منحصربفرد و زیبا

    : طراحی اتاق خواب  

طراحی دکوراسیون اتاق خواب منحصربفرد و زیبا طراحی دکوراسیون اتاق خواب منحصربفرد و زیبا در طراحی فضای داخلی منزل برای ایجاد آرامش در فضای اتاق خواب بسیار اهمیت دارد و اثیر زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی زیبا و شیک منزل دارد.

اتاق خواب فضايي است که شما بايد در آن آرامش بيابيد. شما در آن استراحت ميکنيد ، مطالعه ميکنيد و به طور کلي جايي براي آسايش تمدد اعصاب شماست در نتيجه يک اتاق خواب بايد پناهگاهي آرامش بخش باشد. در اينجا به چند اشتباه رايج در دکوراسيون اشاره ميکنيم که توجه به اين نکات کمک ميکند شما احساس خيلي بهتري در اتاق خواب خود داشته باشيد:

طراحان پيشنهاد ميکنند که با صداي بلند به طرح هاي عجيب و غريب ملافه ها و روتختي ها «نه» بگوييد و به جاي آن از ملافه هاي سفيد يا رنگ خنثي استفاده کنيد.

در اين حالت شما يک پس زمينه ي خنثي و ساده خواهيد داشت که به راحتي ميتوانيد طرح و رنگ مورد علاقه خودتان را با استفاده از چند روبالشي زيبا به اتاق خود بياوريد و به جذابيت بصري فضاي خود بيفزاييد.

به جاي پرداخت قيمت هاي خيلي زياد براي خريد يک تخت خواب ، ميتوانيد يک نمونه ي بسيار ساده تر و ارزان تر انتخاب کنيد و با کمي خلاقيت لايه اي از بافت و رنگ به آن بدهيد. مثل کاري که طراح در اين تصوير انجام داده است. حتي ميتوانيد کم تر از اين هم هزينه کنيد و از صفحه هاي تاشو يا يک درب جالب براي سر تخت استفاده کنيد و يا حتي خيلي جسورانه تر ، خودتان يک نقاشي انتزاعي روي آن بکشيد و رنگ آميزي کنيد.
حتما توجه داشته باشيد که نوع نورپردازي هاي اصلي و فرعي شما اختلالي در آرامشتان ايجاد نکند، از ترکيب نورهاي آبي و زرد براي فضاي اتاقتان بهره بگيريد، و نورهاي آبي را براي آباژورها در نظر بگيريد اين نور بستر مناسبي براي خواب شما فراهم مي آورد.

تنها نکته ي مهم اين است که تابلوهاي خود را بالاي تختتان نصب نکنيد اين موضوع به لحاظ ايمني صحيح نيست. در صورت نصب تختتان را با فاصله از ديوار قرار دهيد. همچنين انتخاب نوع تابلوي مناسب در اتاق خواب اهميت دارد، مي توانيد عکس هاي خصوصي خود را براي اين فضا انتخاب کنيد و يا بسته به سليقه ي خود از يک اثر هنري استفاده کنيد اما توجه داشته باشيد که طرح هاي شلوغ و رنگ هاي تند در پس زمينه ي خود نداشته باشند که براي شما پرش فکري و اغتشاش عصبي را به همراه خواهد داشت.

انتخاب رنگ در دکوراسيون اتاق خواب همواره جزئي از انتخابات ويژه براي دکوراسيون محسوب مي شود که اين انتخاب تاثير خيلي مهمي بر آرامش رواني فرد دارد، رنگ هاي تند و پر انرژي مانند نارنجي و قرمز به صورت متعادل براي فضاي اتاق کودک مناسب اند اما براي اتاق خواب رنگ هايي مثل: رنگ سفيد، رنگ آبي، رنگ صورتي، رنگ ليمويي بسيار مطلوب بي نظير است.

اتاق خوابتان بايد نشان بدهد که متعلق به شماست و براي اينکه اتاقتان ، شخصيت شما را منعکس کند ، نياز دارد که به آن هويت بدهيد. براي اين منظور هيچ چيزي بهتر از يک شي هنري نيست. چه شما آن را از يک مغازه ي دست دوم فروشي خريده باشيد و چه از گالري هنرمند مورد علاقه تان ؛ يا اينکه خودتان آن را ساخته باشيد. يک ديوار گالري که همواره در حال تکميل است ميتواند انعکاس واقعي از آنچه که شما هستيد ، باشد. نگران اين نباشيد که ممکن است خريد اشتباه کنيد ، هر آن چيزي که خودتان دوستش داريد را بخريد.

No comments:

Post a Comment