Friday 5 August 2016

طراحی هوشمندانه و آرامش بخش اتاق خواب

اتاق خواب از مهمترین قسمت ها در طراحی منزل است و طراحی هوشمندانه و آرامش بخش اتاق خواب از مهمترین نکات در دکوراسیون خانه به شمار می رود. اتاق خواب ها بايد فضايي آرام براي استراحت باشند و بودن در اين فضا اندکي از دغدغه هاي روزانه ي ما کم کند، بنابراين فضاي ذخيره سازي مناسب براي حذف ريخت و پاش و شلوغي هاي اتاق خواب از ضروريات است. اکثر ما بدين منظور ترکيبي از آويزها، قفسه ها و کشو ها را انتخاب مي کنيم که معمولا درون کمد ها تعبيه مي شوند، اما اين موارد تنها گزينه هاي موجود نيستند و امروزه راه حل هاي نوآورانه ي بسياري پا به عرصه ي طراحي دکوراسيون داخلي گذاشته اند. از کمدهاي سفارشي ساز گرفته تا ايده هاي هوشمندانه براي زير تخت خواب ها و تعداد بي شماري از ايده هاي ديگر که فضاي زيادي براي شما ذخيره مي کنند و در عين حال از زيبايي کافي نيز برخوردار هستند. با ما همراه باشيد تا تعدادي از اين ايده هاي خلاقانه و کاربردي را مرور کنيم...

ترکيبي از ايده هاي طراحي داخلي براي نگهداري وسايل در اتاق خواب
اين نوع طراحي داخلي که در تصوير مي بينيد براي اتاق کودک يا اتاق نوجوان بسيار مناسب است. اين اتاق با يک فضاي نسبتا کوچک شامل کمد لباس، قفسه هاي باز، فضاي ذخيره سازي زير تخت و کابينت ها مي شود که در دو ضلع اتاق چرخيده و از فضاي بالاي تخت نيز بهره برده است. استفاده ي برجسته از رنگ زرد درخشان، به اين فضاي بسيار کاربردي انرژي بخشيده است.
استفاده از کف پوش هاي چوبي با رنگ گرم
يک کف پوش چوبي با رنگ گرم نيز مي تواند تغييري مناسب براي اتاق خواب شما باشد. اين کار فضاي اتاق خواب را از يکنواختي خارج کرده و با توجه به حالت طبيعي چوب احساسي خوشايند را به شما منتقل مي کند.
رنگ آميزي سقف اتاق خواب، ايده اي ارزان
اگر به دنبال تغييري در دکوراسيون اتاق خواب خود هستيد و قصد نداريد هزينه زيادي بکنيد، بهتر از سقف غافل نشويد يک رنگ آميزي ساده براي سقف تغييري چشمگير است. شايد تا به حال به رنگ هاي خنثي براي سقف عادت داشته ايد. حالا نوبت آن است که ديدي متفاوت داشته باشيد و با يک طراحي مقرون به صرفه رنگي جذاب را به فضا اضافه کنيد.
ترکيب رنگ مبلمان با وسايل دکوري در اتاق خواب
استفاده از وسايل دکوري و تزئيني، کتابخانه ها، قفسه هاي نگهداري وسايل و کمد لباس به زيباتر شدن فضاي اتاق خواب شما کمک خواهد کرد. با توجه به نيازهايتان اين وسايل را انتخاب کنيد. در جنس، بافت و رنگ آنها دقت لازم را به کار ببريد. هماهنگي وسايل دکوري با ديگر مبلمان اتاق خواب نکته بسيار مهمي است.
فضاي ذخيره سازي در اتاق خواب را به بالا منتقل کنيد!
فضاهاي عمودي معمولا کمتر استفاده مي شوند اما فضاي ديواري در بالاي ارتفاع سر مي تواند به عنوان فضايي ارزشمند براي نگهداري وسايل طراحي شود. با وجودي که براي دسترسي به اين فضا به نردبان نياز است، اما اين تصوير ثابت مي کند که طراحي کمد از کف تا سقف اتاق خواب چقدر شيک و زيبا به نظر مي رسد.
درب هاي شيشه اي براي فضاهاي ذخيره سازي اتاق خواب
در نظر گرفتن درب هاي شيشه اي براي کمدها و فضاهاي ذخيره سازي در اتاق خواب مي تواند از حجيم به نظر رسيدن آن ها بکاهد و هم چنين شما با ديدن اشياي درون اين فضاها لذت مي بريد و چيزي را که مي خواهيد خيلي سريع تر پيدا مي کنيد.
از هر سانتي متر فضاي اتاق خواب استفاده کنيد!
اين اتاق خواب کوچک پر از گوشه هاي قناس و صفحات شيب دار است، اما اين موضوع مانعي براي ايجاد فضاي ذخيره سازي نشده است. شلف هاي کوچک، ميله هاي آويز، قفسه هاي کتاب و جا لباسي ها متناسب با اين فضاهاي ناقص و بدشکل طراحي شده اند و مقدار زيادي فضاي ذخيره سازي در اتاقي کوچک به وجود آورده اند.

No comments:

Post a Comment