Tuesday 16 August 2016

نکات مهم مربوط به تمیز کردن و نظم دهی به آشپزخانه

آشپزخانه و دکوراسیون داخلی آن از مهمترین نقاط در طراحی منزل به شمار می رود و نکات مهم مربوط به تمیز کردن و نظم دهی به آشپزخانه به شما در تمیز و مرتب کردن فضای داخلی آشپزخانه تان کمک می کند.
آشپزخانه، يکي از مهم ترين قسمت هاي خانه است که بهداشت و نظافت آن بر سلامت افراد خانه تاثير مستقيمي مي گذارد. از طرفي استفاده از شوينده ها و ضدعفوني کننده هاي قوي براي سلامت انسان و محيط زيست مضر است... اما سوال اينجاست که چطور مي توان بدون استفاده از محصولات پاک کننده و ضدعفوني کننده، آشپزخانه اي تميز و بهداشتي داشت. ما چند پيشنهاد داريم و راه هاي تميزکردن وسايل آشپزخانه با تميزکننده هاي طبيعي و کم خطر مانند سرکه، نمک و جوش شيرين را به شما معرفي مي کنيم.
سرکه سفيد، تميزکننده اي با خاصيت ضدعفوني کنندگي ملايم و براي تميزکردن سطوح آشپزخانه مناسب است. سرکه از خود اثري به جاي نمي گذارد و بوي آن پس از مدت کوتاهي از بين مي رود. کافي است يک چهارم ليوان سرکه را در يک ليوان آب حل کنيد و روي سطوح مورد نظر اسپري و با دستمال خشک پاک کنيد.
براي تميزکردن سينک ظرفشويي مقدار مساوي نمک و جوش شيرين را با کمي آب به صورت خمير درآوريد و با يک دستمال نرم، آن را پاک کنيد. براي پاک کردن رسوبات سفيد روي سينک، يک دستمال يا حوله کاغذي را با سرکه خيس کنيد و شب تا صبح روي رسوب ها قرار دهيد و صبح سينک را با آب بشوييد. براي تميز و براق کردن سينک ظرفشويي مي توان از ترکيب سرکه يا آبليمو و نمک هم استفاده کرد
اکنون نوبت به کابينت ها و قفسه ها مي رسد. با وجودي که کاري طاقت فرسا است، اما در عوض رسيدگي به آن، فضاي زيادي از آشپزخانه را نظم مي بخشد. مثل هميشه اولين قدم خلاص شدن از چيزهاي اضافي و بدون استفاده است. پس کل وسايل کابينت ها و کشوها را خالي کنيد و چيزهاي غيرضروري، شکسته يا خراب شده و بدون استفاده را حذف کنيد. در هنگام بازگرداندن وسايل به جاي خود، دقت کنيد که هر وسيله اي نزديک به جايي قرار گيرد که قرار است استفاده شود.
کابينت ها و شلف ها را هنگامي که خالي هستند تميز کنيد، ظروف و وسايل کثيف و گرد و خاک گرفته را بشوييد و چيزهايي که لازم است را تعمير نماييد.
به خشکبار و مواد غذايي که در کابينت ها داريد نيز توجه کنيد، موادي که تاريخ شان گذشته دور بريزيد، مواد جديد جايگزين کنيد و مواد مشابه مانند ادويه جات را نزديک به هم قرار دهيد.
در مورد شلف هاي باز و سطح کانترها يادتان باشد شلوغ کردن بيش از حد آن ها با ظروف و وسايل تزييني فقط کار را براي شما سخت تر مي کند. وسايلي که روزانه استفاد نمي کنيد را به درون کابينت ها منتقل کنيد. باز گذاشتن فضاي شلف ها هم فضاي شما را بزرگ تر نشان مي دهد و هم فضا را براي افزودني هاي آينده حفظ مي کند.

No comments:

Post a Comment