Monday 22 August 2016

کاربرد شیشه های دکوراتیو و رنگی در دکوراسیون داخلی زیبا

 استفاده از شیشه های دکوراتیو یا رنگی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل سبب ایجاد تنوع و زیبایی خاصی در فضای منزل میشود. شيشه هاي رنگي به علت داشتن تنوع رنگي بالا کاربردي ترين متريال در طراحي و ديزاين محيط هاي داخلي وخارجي ساختمان مي باشند.از جمله کاربردهاي ان ميتوان به پوشش هاي ديوارها-پارتيشن هاي اداري و جدا کننده ها-جمام هاي شيشه اي-آشپزخانه ها-چيدمان اتاق هاي خواب و مستربدروم-ميزهاي شيشه اي -آينه هاي رنگي-دکوراسيون فروشگاهي-شيشه هاي چاپي با توانايي چاپ هر تصوير دلخواه روي شيشه اشاره کرد.
براي شيشه دکوراتيو يک تعريف ساده وجود دارد. هر شيشه اي که براي استفاده در دکوراسيون داخلي مناسب باشد، جزئي از شيشه هاي دکوراتيو به حساب مي آيد. از آنجايي که يکي از استفاده هاي مهم شيشه، بخش دکوراسيون است، تنوع زيادي را نيز در اين بخش شاهد هستيم.

شيشه يا آبگينه از قرن هاي پيش همواره يکي از مهمترين عناصر دکوراسيون و منزل آرايي محسوب مي شده است و امروزه نيز جايگاه و اهميت خاصي در دکور فضاهاي مسکوني و ساير ساختمان ها دارد.
در واقع کاربرد دو گانه شيشه در صنعت ساختمان امروز باعث شده است که اين متريال نسبت به ساير مصالح و تجهيزات ساختماني متمايز شود.
به عبارت ديگر، شيشه، امروزه علاوه بر اينکه به عنوان يکي از مصالح اصلي در ساخت و آماده سازي ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرد ، به دليل نقش انکار ناپذير و جدانشدني آن در ساخت و آماده سازي پنجره ها، يکي از عناصر و متريال هايي است که براي زيباتر شدن فضاي منزل يا هر فضاي ديگري به کار مي رود .

شيشه هاي رنگي يکي از پر استفاده ترين شيشه هاي دکوراتيو مي باشد که تحت عنوان شيشه دکوراتيو رنگي هم شناخته مي شود. به علت تنوع بالاي رنگ و قابليت استفاده ي گسترده ي اين نوع شيشه در فضاهاي متفاوت، شيشه رنگي توسط عموم مردم و همينطور معماران و طراحان داخلي مورد استقبال گسترده اي قرار گرفته است. شيشه لاکوبل، برندي از شيشه رنگي مي باشد که توسط کارخانه ACG بلژيک توليد و عرضه مي گردد. شيشه رنگي تقريبا در هر فضايي نظير مجتمع مسکوني، اداري، تجاري، فرهنگي و … قابل استفاده است.

شيشه چاپي يا شيشه هاي طرح دار را مي توان دومين نوع شيشه هاي دکوراتيو دانست. شيشه چاپي يا شيشه هاي طرح دار، بعد از شيشه هاي رنگي، پرمصرف ترين نوع  شيشه هاي دکوراتيو هستند. علت محبوبيت اين نوع شيشه هم، قابليت بالا و انعطاف آن در طرح و نقش پذيري مي باشد. هر طرح و نقشي قابليت چاپ شدن بر روي شيشه را داراست و اين سبب مي شود بسياري به اين فکر بيافتند که طرح مورد نظرشان را بر روي شيشه چاپ نمايند. بسياري از سازمان ها، کارخانه ها و نهادهاي دولتي و خصوصي، برند خود بر روي شيشه چاپ و در قسمت هاي مختلف نصب مي کنند. در دکوراسيون داخلي فضاهاي مسکوني، شيشه هاي طرح دار را بخش هاي مختلف مانند آشپزخانه، حمام، نشيمن، اتاق خواب و … نصب مي کنند. فروشگاه هاي مختلف نيز، شيشه چاپي را براي نمايش برند خود مورد استفاده قرار مي دهند.

همراه با پيشرفت تکنولوژي روش هايي براي توليد شيشه هاي ساختماني ابداع شد، تا امروز که گسترده ترين آنها توليد شيشه به روش شناوري (فلوت) است. در اين روش براي دستيابي به سطح کاملا صاف و عاري از موج شيشه را روي قلع مذاب شناور مي سازند.

گذشته از اين نوع خاصي از شيشه امروزه در صنعت ساختمان و به خصوص در دکوراسيون مورد استفاده قرار مي گيرد که به دليل ويژگي هاي خاص و کاربردهايي که در دکوراسيون دارد، تبديل به يک صنعت مدرن در اين زمينه شده است.

امروزه استفاده از اين صنعت مدرن در دکوراسيون آن را به يکي از رايج ترين شيوه هاي استفاده از شيشه در دکور فضاهاي مسکوني و ساير تبديل کرده است که در قالب آن مي توان انواع مختلفي از کاربرد شيشه را در دکور مشاهده کرد.

No comments:

Post a Comment